Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-08-11, 23:41   #1

Manprinsens avatar

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 2365
Standard

V86 Solvalla 12/8

Ser ut som en riktigt kul omgång. Värt att notera att Björn har fått bra startspår i flera lopp. Unique Julia verkar dra på sig en hel del spel men jag är inte alls säker på att hon kan spetsa från spår 8 och då blir hon sårbar bland Melanders armada. Flera favoriter som har halvkassa spår och det borgar för bra utdelning.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-12, 07:29   #2

Reg.datum: sep 2014
Sharp$: 2539
Standard

Avdelning 5 kommer min roliga chansspik, 6. Antonio America

Liljendahl kommer säkert vässa upp hästen lite nu när den har ettan högst upp i programraden (ströks från ett 12e spår senast på kort distans)
Groknak är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-12, 10:58   #3
DIF

Reg.datum: maj 2012
Sharp$: 1835
Standard

Spikar Milton Sigel idag, kan vi få ett skoryck och sedan hela vägen. Måste vara kanonchans idag.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Major (+10)
DIF är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-12, 11:37   #4

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 6036
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DIF Visa inlägg
Spikar Milton Sigel idag, kan vi få ett skoryck och sedan hela vägen. Måste vara kanonchans idag.
hans owe får knappast sitta ifred i spets om han skulle hålla upp den o då brukar han ge upp o släppa när de stora "drakarna" (goop,adielsson, Kontio) kommer. Bästa hästen sitter goop bakom då det är en riktig tuffing men den har ju ägnat sig åt galopp en del på slutet.

omgången ser svår ut o det enda jag tror mig veta är att elma lane vinner första om det inte strular nåt kopiöst då det helt klart är hästen i gänget. den är ju dock mycket spelad i nuläget.

Order to fly går bäst i främre träffen o visst det bör va ledigt i dödens efter en bit men skulle janes hugo har blivit släppt till spets så blir den nog svår att ta ner. vettigt tvåhästarslås med andra ord.

avdelning dunderskräll hålls city of peace fram med Goop i sista från springen. Sitter formen där (vilket iofs är tveksamt) så är hästen kapabel o kan sitta bra på det rent positionsmässigt
Om_sommaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-12, 12:17   #5
DIF

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Om_sommaren Visa inlägg
hans owe får knappast sitta ifred i spets om han skulle hålla upp den o då brukar han ge upp o släppa när de stora "drakarna" (goop,adielsson, Kontio) kommer. Bästa hästen sitter goop bakom då det är en riktig tuffing men den har ju ägnat sig åt galopp en del på slutet.

omgången ser svår ut o det enda jag tror mig veta är att elma lane vinner första om det inte strular nåt kopiöst då det helt klart är hästen i gänget. den är ju dock mycket spelad i nuläget.

Order to fly går bäst i främre träffen o visst det bör va ledigt i dödens efter en bit men skulle janes hugo har blivit släppt till spets så blir den nog svår att ta ner. vettigt tvåhästarslås med andra ord.

avdelning dunderskräll hålls city of peace fram med Goop i sista från springen. Sitter formen där (vilket iofs är tveksamt) så är hästen kapabel o kan sitta bra på det rent positionsmässigt
När HOS har form i stallet är hans hästar vassa och i mycket fint skick.
Finns noll anledning att släppa spets eller vika ner sig idag.
Räknar med att han spårar runt om. Det var första draget jag såg i listan, den går jag på idag.
Visst kan BG vinna, men alla som startar kan vinna.

även Dennis de Castella tror jag på, har vunnit på distansen tidigare flera gånger. Bergh för stor favorit där.

Överlag en rolig och knepig omgång.
Gammal 2015-08-12, 12:27   #6

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DIF Visa inlägg
När HOS har form i stallet är hans hästar vassa och i mycket fint skick.
Finns noll anledning att släppa spets eller vika ner sig idag.
Räknar med att han spårar runt om. Det var första draget jag såg i listan, den går jag på idag.
Visst kan BG vinna, men alla som startar kan vinna.

även Dennis de Castella tror jag på, har vunnit på distansen tidigare flera gånger. Bergh för stor favorit där.

Överlag en rolig och knepig omgång.

har du koll på hur milton gått i spets? Med den startsnabbheten bör den väl gått i spets några ggr? Jag litar sällan på hans owe han har gjort mig besviken allt för många ggr tyvärr med fega stryrningar, jag tror att det blir nåt liknande ikväll faktiskt. ramboldo jet var överaskande bra efter comeback o bör gått framåt. witasp uppåt på viggo. Dennis de castella håller jag med om helt o hållet då den är riktgit stark.
Gammal 2015-08-12, 12:32   #7

Reg.datum: maj 2013
Sharp$: 15851
Standard

Jag har fastnat för en riktig rensare i sista.... 4 Packleader.

Ger mig den på att den är i ordning. Var anmäld med ulf olsson som körlöfte men han har valt att köra Ryan Kronos som han brukar köra.
Hästen är startsnabb och säker i volt. Stark rackare som springer 15-tider på distansen i visbys tröga bana. Jag tror den leder detta lopp runt om och har 2 av 3 spetssegrar.

Ev barfota bak och tränaren Jonny säger: "min känsla är att vi blir väldigt svårslagna om Per når ledningen"

Stannar den på 3%.......
elwiz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-12, 12:42   #8

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av elwiz Visa inlägg
Jag har fastnat för en riktig rensare i sista.... 4 Packleader.

Ger mig den på att den är i ordning. Var anmäld med ulf olsson som körlöfte men han har valt att köra Ryan Kronos som han brukar köra.
Hästen är startsnabb och säker i volt. Stark rackare som springer 15-tider på distansen i visbys tröga bana. Jag tror den leder detta lopp runt om och har 2 av 3 spetssegrar.

Ev barfota bak och tränaren Jonny säger: "min känsla är att vi blir väldigt svårslagna om Per når ledningen"

Stannar den på 3%.......
troligt är väl att adielsson håller ut denne från start o lennartsson kryper då direkt ner i rygg på adielsson som är mer spelad. kommer den mot förmodan till spets är den väldigt intressant. ytterst svårt lopp då jag icke varit imponerad av favoriten hittills
Gammal 2015-08-12, 12:46   #9

Standard

Avdlning dunderskräll: Intergrated har lottats till rätt spår idag då den är startsabb o helst med därframme. Skickar markus iväg från början kan det bli spets o släpp till nån bra eller varför inte prova i spets. sist den hade bra spår gick den 12, 3 från dödens på Kalmar o vann . Den är härdad i bitvis tuffa gäng o inte streckad på nånting här. formen ska va bra enligt marcus
Gammal 2015-08-12, 13:28   #10

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 61666
Standard

Intressant utrustningsinfo i den tidiga informationen:

Avd 1:

Barfota bak på 3 (troligen ffg)

2

Barfota runt om ffg på 12 (satt fast med rubbet sparat senast enligt tränaren trots 09 tempo första 1000). 75 ggr i fast u odds hos Unibet. Hästar som det lyser dubbelrött på spelas ner kraftigt på v spelet hos statliga spelmonopolet

3

Riktig jänkarvagn ffg på 1

Barfota runt om ffg någonsin på 5 troligen. 75 ggr i fast odds hos Unibet. Hästar som det lyser dubbelrött på spelas ner kraftigt på v spelet hos statliga spelmonopolet

4

9 enormt förbättrad första barfota senast. Ev skor igen nu.

5

5 ska för första gången någonsin tävla med jänkarvagn säger S Båth till V75 Guiden. Något han varken avslöjar på hemsidan eller i övriga intervjuer. 12 ggr hos B365, men eftersom det inte lyser rött i startlistorna på första jänkarvagn är det inte lika oddspåverkande på v oddsen hos spelmonopolet som första barfota runt om.

7 ska testas med rycktussar ffg.

10 ska troligen för första gången någonsin tävla barfota runt om. Toppform och vass spurtare.

6

1 barfota fram nu. Skor senast. Innan dess barfota runt om i två starter. Barfota fram säger man ska vara ett plus jämfört med senast.

7 barfota runt om nu enligt M Schön, men han verkar sällan ha full koll på vad Stefan Melander tänkt sig i de tidiga intervjuerna. Stefan Melander skriver i sin krönika i expressen att det blir barfota fram. Däremot att det ev ska bli skygglappar på nu.

8 ska ut i derbykval i nästa start. Det brukar inte innebära tömning i ett sånt här lopp. Var ute på en katastrofalt dålig bana senast på Hagmyren enligt stallet.

7

Man ska sätta på jänkarvagn nu på nr 7 enligt J Untersteiner.

8

1 ska gå med norskt huvudlag ffg.

4 ev barfota bak ffg på ett tag.

9 ska gå med skor nu för att spara hovarna till derbykvalen

10: Århundradets kuskplus ?

Källor: kusk och tränarintervjuer i travronden tisdag, vi tippas travbilaga, V75 Guiden, Aftonbladet onsd och V86 xpress nyhetsbrevet. Kommer säkert en del till från betaltjänsterna som snart släpper sina material. Robert Bergh och Timo Nurmos ställer t ex sällan upp i tidiga intervjuer och det är stallpersonalen som uttalar sig för dessa storstall utan att verka ha full koll.
På tal om barfota så avslöjar Melander i sin krönika idag att man ryckte skorna både på vinnarna av Hambletonian för stona och hingstarna i lördags. Det var ingen information som kom ut till spelarna i atg live vad jag kunde höra. Visar hur enormt viktigt det är med korrekt utrustningsinfo. Travet blir mer och mer en utrustningssport där ofta hovbeslag, huvudlag och sulkytyp nu är helt avgörande.

Lycka till nu med Solvallaliren !
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
perhamos (+5), Andersfc (+110), Frasse77 (+10), asgaya3141 (+5), greenj (+5)
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-12, 13:54   #11

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 5373
Standard

Tack för bra info!

Håller dock inte med om att Ski To The Max var enormt förbättrad bfro.

Då har du inte sett loppen han gjort med skor på.
Andersfc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-12, 13:55   #12

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 5373
Standard

Hon gjort såklart...
Andersfc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-12, 13:57   #13

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

V86-2 Storfavoriten 3 be Spontaneous struken.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-12, 13:57   #14
DIF

Standard

Helvete!! Dom strök Be Spontaneous. Inte bra, nu sprack spelvärdet på Milton.
Gammal 2015-08-12, 14:14   #15

Reg.datum: jan 2013
Sharp$: 128
Standard

sund spik order to fly chans spik xenia gt
chompipe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td